Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014
Για ποιον πολιτισμό μιλάμε;;;
Πόσες φορές έχουμε ακούσει ότι η Ελλάδα, η πατρίδα μας, αποτελεί κοιτίδα πολιτισμού; Αμέτρητες από τότε που γεννηθήκαμε…για να δούμε, λοιπόν, μερικά «παραδείγματα πολιτισμού» που παραδίδουμε ακόμα και σήμερα:
Μόλις χθες έγιναν για ακόμα μια φορά επεισόδια κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα. Βέβαια, συλλήψεις και προσαγωγές πραγματοποιήθηκαν ακόμα και πριν τον αγώνα αλλά δεν πτοήθηκε κανείς! Οι φασαρίες συνεχίστηκαν, ξύλο ανάμεσα σε οπαδούς, ρίψη φωτοβολίδων, εκτόξευση καθισμάτων, αυτά τα γνωστά…έτσι, να περνάει η ώρα! Και μετά, ως συνήθως, αναρτώνται ανακοινώσεις από τις ομάδες όπου καταδικάζουν τα επεισόδια κλπ. κλπ. Λίγο καιρό αργότερα, πάλι τα ίδια, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα! Πας να παρακολουθήσεις αγώνα ή πας για χαβαλέ; Ενδιαφέρεσαι για τους παίκτες ή για να δείξεις πόσο μάγκας είσαι πετώντας μια φωτοβολίδα ή βρίζοντας και χτυπώντας έναν οπαδό της αντίπαλης ομάδας;
Το επίπεδο πολιτισμού μιας χώρας συνδέεται άρρηκτα με τη μόρφωση κάθε ατόμου από την παιδική του ηλικία και όχι μόνο εκπαιδευτικής μόρφωσης αλλά κυρίως κοινωνικής. Κοινωνική μόρφωση, λοιπόν, έχουμε; Μπόλικη!
Στα σχολεία παρατηρείται έντονη αύξηση του φαινομένου του εκφοβισμού (bullying για να καταλαβαινόμαστε, λες και δεν υπάρχει ελληνική μετάφραση του όρου) που προκαλούν παιδιά είτε μόνα τους είτε σε ομάδες σε άλλα παιδιά, με αποτέλεσμα τον παραγκωνισμό τους και την ψυχική τους ανισορροπία. Ο σχολικός εκφοβισμός επεκτείνεται σημαντικά, επίσης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).
Τι άλλο μπορεί να συναντήσει κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Χμ…παρενόχληση! Τι άλλο; Α ναι! Ανορθογραφία! Όλο και κάποιο ορθογραφικό λαθάκι που βγάζει μάτι έχουμε δει σε αναρτήσεις χρηστών κυρίως νεαρής ηλικίας. Μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή ο συσχετισμός της ορθογραφίας με τον πολιτισμό μιας χώρας; Πάντως, όταν γράφουμε το «τι γίνεται» με ε στο τέλος ή ακόμα καλύτερα ti ginete, δεν μπορούμε να διαμαρτυρόμαστε για τη μείωση των φωνηέντων και των συμφώνων που αναφέρεται στα βιβλία των τελευταίων τάξεων του δημοτικού. Προς αποφυγή
παρεξηγήσεων, στόχος της συγκεκριμένης παραγράφου δεν είναι η προσβολή ατόμων που δεν είχαν τη δυνατότητα να μορφωθούν αλλά η αφύπνιση εκείνων που διέθεταν τα απαραίτητα εφόδια.
Τέλος, ορισμένα επιπρόσθετα «δείγματα πολιτισμού» που συναντάμε καθημερινά στο δρόμο: στάθμευση σε θέσεις αναπήρων και σε προστατευτικές μπάρες, καβγάδες μεταξύ οδηγών και οδηγών-πεζών, προσβολή και κακοποίηση ανθρώπων ή ζώων…
«Καραμέλα» έχει καταντήσει η φράση «εμείς φέραμε τον πολιτισμό στην Ευρώπη» και παρόμοιου περιεχόμενου φράσεις, όπου εξυψώνουν τον ελληνικό λαό. Οκ, τον φέραμε! Το δύσκολο είναι να τον διατηρήσουμε σε ένα υψηλό επίπεδο ή ακόμα και να τον εξελίξουμε! Αυτό κάνουμε;
Μόλις χθες έγιναν για ακόμα μια φορά επεισόδια κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα. Βέβαια, συλλήψεις και προσαγωγές πραγματοποιήθηκαν ακόμα και πριν τον αγώνα αλλά δεν πτοήθηκε κανείς! Οι φασαρίες συνεχίστηκαν, ξύλο ανάμεσα σε οπαδούς, ρίψη φωτοβολίδων, εκτόξευση καθισμάτων, αυτά τα γνωστά…έτσι, να περνάει η ώρα! Και μετά, ως συνήθως, αναρτώνται ανακοινώσεις από τις ομάδες όπου καταδικάζουν τα επεισόδια κλπ. κλπ. Λίγο καιρό αργότερα, πάλι τα ίδια, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα! Πας να παρακολουθήσεις αγώνα ή πας για χαβαλέ; Ενδιαφέρεσαι για τους παίκτες ή για να δείξεις πόσο μάγκας είσαι πετώντας μια φωτοβολίδα ή βρίζοντας και χτυπώντας έναν οπαδό της αντίπαλης ομάδας;
Το επίπεδο πολιτισμού μιας χώρας συνδέεται άρρηκτα με τη μόρφωση κάθε ατόμου από την παιδική του ηλικία και όχι μόνο εκπαιδευτικής μόρφωσης αλλά κυρίως κοινωνικής. Κοινωνική μόρφωση, λοιπόν, έχουμε; Μπόλικη!
Στα σχολεία παρατηρείται έντονη αύξηση του φαινομένου του εκφοβισμού (bullying για να καταλαβαινόμαστε, λες και δεν υπάρχει ελληνική μετάφραση του όρου) που προκαλούν παιδιά είτε μόνα τους είτε σε ομάδες σε άλλα παιδιά, με αποτέλεσμα τον παραγκωνισμό τους και την ψυχική τους ανισορροπία. Ο σχολικός εκφοβισμός επεκτείνεται σημαντικά, επίσης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).
Τι άλλο μπορεί να συναντήσει κανείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Χμ…παρενόχληση! Τι άλλο; Α ναι! Ανορθογραφία! Όλο και κάποιο ορθογραφικό λαθάκι που βγάζει μάτι έχουμε δει σε αναρτήσεις χρηστών κυρίως νεαρής ηλικίας. Μπορεί να θεωρηθεί υπερβολή ο συσχετισμός της ορθογραφίας με τον πολιτισμό μιας χώρας; Πάντως, όταν γράφουμε το «τι γίνεται» με ε στο τέλος ή ακόμα καλύτερα ti ginete, δεν μπορούμε να διαμαρτυρόμαστε για τη μείωση των φωνηέντων και των συμφώνων που αναφέρεται στα βιβλία των τελευταίων τάξεων του δημοτικού. Προς αποφυγή
παρεξηγήσεων, στόχος της συγκεκριμένης παραγράφου δεν είναι η προσβολή ατόμων που δεν είχαν τη δυνατότητα να μορφωθούν αλλά η αφύπνιση εκείνων που διέθεταν τα απαραίτητα εφόδια.
Τέλος, ορισμένα επιπρόσθετα «δείγματα πολιτισμού» που συναντάμε καθημερινά στο δρόμο: στάθμευση σε θέσεις αναπήρων και σε προστατευτικές μπάρες, καβγάδες μεταξύ οδηγών και οδηγών-πεζών, προσβολή και κακοποίηση ανθρώπων ή ζώων…
«Καραμέλα» έχει καταντήσει η φράση «εμείς φέραμε τον πολιτισμό στην Ευρώπη» και παρόμοιου περιεχόμενου φράσεις, όπου εξυψώνουν τον ελληνικό λαό. Οκ, τον φέραμε! Το δύσκολο είναι να τον διατηρήσουμε σε ένα υψηλό επίπεδο ή ακόμα και να τον εξελίξουμε! Αυτό κάνουμε;
Μαρία - Χριστίνα Μιχαηλίδου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου